Egen bedrift og Synlighet på sosiale medier

Egen bedrift og Synlighet på sosiale medier

Er du på flere plattformer? De fleste av oss er på Facebook både privat og med egen firma side. Og har du ikke Facebook side til firmaet ditt ennå, så lag deg en nå. Det er gratis og det er faktisk flere som er på Facebook enn på Norges største mediekanal NRK1.  Også har vi Instagram, Google + , Twitter, Linkedin etc.  Det kan være interessant for mange det også. Det kommer helt an på hva du ønsker å selge eller informere om.

Hvordan ønsker du å fremstå?

Da jeg åpnet mitt første fotostudio, var det hektisk! Som med alt annet vet man ikke hvor mye som skal på plass før man har vært igjennom det.  Og med markedsføring bakgrunn – hadde jeg jo allerede kontaktet aviser/media om at her skjer det noe nytt! Kom og intervju meg om åpningen på mitt nye fotostudio, hadde jeg freidig sagt. Journalister og fotograf kom – og jeg sto der i det kaotiske lokalet  – Ikke slik jeg ønsket å fremstå for pressen!  Derfor har jeg i dag bilder klare for sånne dager,  full kontroll på bildene i media – og hvordan jeg ønsker å fremstå!

Det som jeg også har erfart, er å ha et Portrett som går igjen på alle de sosiale mediene. Slik at det er igjen kjennbart – og blir som en rød tråd. Når jeg går inn på en web side og skal kjøpe en tjeneste, liker jeg å se hvem personen bak firmaet er. Det inngir mer tillit. Og gjør også websiden/sosiale medier mer personlig.